Selamat Datang Ke Blog Kelab DR Muda Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Batu Rakit Kuala Terengganu.> ". Matlamat Kelab Doktor Muda ini diperkenalkan di sekolah adalah untuk memperkasakan murid-murid dengan pengetahuan dan kemahiran tentang kesihatan agar mereka dapat meningkatkan taraf kesihatan diri di samping dapat membimbing rakan sebaya, komuniti sekolah dan ahli keluarga mereka.Semoga ada manfaat yang boleh dikongsi bersama . Terima Kasih Kerana Sudi berkunjung Ke Blog Kami ...... >

Friday 5 June 2015

Apa itu KDM??

Hahhhh. tau tak apa itu KDM? Hari ini saya akan beritahu. KDM ialah singkatan bagi Kelab Doktor Muda. Program ini telah dilaksanakan di sekolah rendah dan baru sahaja dilaksanakan di perigkat sekolah menengah.Matlamatnya adalah untuk melahirkan murid yang berkemahiran berasaskan tingkah laku kesihatan dalam mengamalkan cara hidup sihat menerusi aktiviti yang diterapkan menerusi Modul Latihan.
Ni lah logo Kelab Doktor Muda
Pelaksanaan aktiviti berkonsepkan "dari murid, kepada murid". Ia merupakan pendekatan proaktif bagi mencapai hasrat melahirkan murid yang sihat, cergas dan cerdas. KDM ini juga berlandaskan kepada konsep dan strategi yang bertetapan dengan Program 3K iaitu Keselamatan , Kesihatan dan Keceriaan.

No comments:

Post a Comment